Terug naar school met een goed gevulde brooddoos!

Nieuw

Het is weer zover. 1 september haalt weer heel wat kinderen en tieners uit hun eindeloze vakantieslaap. Terug naar de realiteit! Terug naar de schoolbanken! Maar niet zonder een goed gevulde brooddoos boordevol lekkere én gezonde dingen. Zo helpt jouw Keurslager om zonder traantjes en gemor het nieuwe schooljaar te starten.

Zoek je lekkere boterhammen of gezonde maaltijdideeën voor je kinderen en tieners? Bij je Keurslager heb je keuze genoeg! Alvast één tip: zorg voor genoeg afwisseling zodat ze altijd met plezier aan tafel gaan. Oh ja, tijdens die eerste schoolweken (en ook daarna, hoor) mag je best een voedzame verrassing in de lunchbox stoppen. Een beetje extra energie kan zeker geen kwaad.

Gezond met charcuterie en kaas

Klassieke boterhammen met kaas, ham, kalkoenfilet of de onmisbare boterhamworst doen het natuurlijk altijd goed. Ze zijn snel gesmeerd en belegd. De meeste kinderen zijn er dol op. En ze zijn gezond.

Beleg boterhammen bijvoorbeeld met een plakje vers gesneden emmental of gouda en sla, tomaat en komkommer en stop apart nog wat gehaktballetjes of blokjes salami in de brooddoos. Eens iets anders? Waarom geen sandwiches met serranoham of filet de saxe? Pure luxe.

Eitjes

Ook met eitjes scoor je altijd bij je kinderen. Naar een omelet – natuur of met tomaatjes, peterselie en stukjes knakworst – tussen de boterham kijken ze de hele voormiddag uit. Of maak eens een tortilla met chorizo of salami, ui en paprika!

Boterhamsalades

Erg makkelijk zijn boterhamsalades. Combineer ze met groentjes en je hebt een volwaardige lunch. Bij Keurslager hebben we altijd een ruime keuze van vers bereide salades. Krab, ham, ham-prei, ei, tonijn ... Altijd een succes.

Het oog wil ook wat

Een boterham is altijd lekker. Maar kinderen zijn niet altijd even makkelijk. Hou het dus leuk en breng voldoende afwisseling in hun lunch. Varieer doorheen de week verschillende soorten brood, pistolets, sandwiches, ciabatta's of eens een wrap. Leuke tip om kleine brompotjes wat op te vrolijken: snijd de boterhammen in driehoekjes, sterretjes of hartjes.

Extraatje

Denk als extraatje aan een lekkere appel, peer of banaan. Of groenten, zoals rauwe worteltjes, bloemkoolroosjes of een slaatje. Als tussendoortje zijn noten perfect. Ze zitten bomvol magnesium. En waarom geen stuk – liefst pure – chocolade als troost voor die eerste schooldagen?

Meer tips nodig? Je Keurslager helpt je graag verder!